Tripje naar het ziekenhuis

15 oktober 2019 - Bako Nationaal Park, Maleisië

Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ongelukjes die thuis gebeuren, kunnen ook op vakantie gebeuren.

Vandaag met ons kleine vriendje naar het ziekenhuis geweest. In de middag tijdens een wandeling is hij met zijn hoofd op een steen terecht gekomen. Een flinke bult. Maar hij was niet bewusteloos, niet overgegeven en hij bleef alert en zichzelf. Dus we besloten het in de gaten te houden. Helaas is hij in de namiddag wederom op zijn achterhoofd gevallen. Pechvogel.

Hij was ontzettend moe en zat lekker op de bank te duimen. Zo moe, dat hij al duimend omviel van de bank is. Een hele lage bank. Maar gezien de bult die er al zat.....Hij krijste het uit. De bult was nu nog eens 3x zo groot. We hebben het snel gekoeld en ik heb meteen naar SOS international gebeld, en het advies gekregen naar de dokter te gaan.

Hop Revan in de draagdoek en naar de receptie gerend. Daar gingen ze meteen nieuw ijs halen en een medewerker is meegereden naar het ziekenhuis, 30 minuten verderop. Super fijn!

20191015_181934

In het ziekenhuis hebben ze eerst Revan even snel nagekeken en daarna zagen we een arts. We kregen hier hetzelfde advies als we in Nederland zouden krijgen. Hij is niet bewusteloos geweest, niet overgegeven en hij is alert en zichzelf. Dus waarschijnlijk is er niets aan de hand. Blijven koelen en paracetamol. Als er iets veranderd moeten we meteen terug komen en krijgen we een scan. Ze gaf alvast aan dat de scan 350MYR zou kosten, zodat we daar rekening mee konden houden. Oftewel, €75. Kun je je in NL niet voorstellen he?

20191015_183039

Met een verbandje om zijn hoofd werden we weer terug gebracht. Revan begin alweer praatjes te krijgen en werd knorrig van de honger. Zelfs daar was aan gedacht, voor Revan en mij is een bord eten achter gehouden zodat we meteen konden aanschuiven.

20191015_192556

Nog wat doeken en ijsblokjes mee gekregen voor het koelen. En inmiddels ligt onze kleine bink heerlijk in dromenland. We gaan hem straks nog even wakker maken voor een check.

Dat was even schrikken! Maar we zijn echt super geholpen door het personeel hier. Ook het ziekenhuis was zeer prima (beter dan in India 🙈).

1. Carinne:
    15 oktober 2019
    Schrikken maar wat heb je goed gereageerd xx
  2. Melissa:
    Dankjewel😘
  3. Daisy:
    15 oktober 2019
    Dikke knuffel voor de kleine man!
  4. Melissa:
    Dankjewel!
  5. Anja:
    15 oktober 2019
    Gelukkig goed afgelopen. Nu weer lekker genieten!
  6. Oxana:
    15 oktober 2019
    Och jeetje!! wat ongelofelijk schrikken!! Fijn dat hij weer beter is nu. Hopelijk blijft dat zo 🤞🤞🍀🍀. Beterschap voor je mannetje!!😘
  7. Marcel:
    15 oktober 2019
    Gelukkig. Fijne dagen verder.
    Groetjes uit een nat Rooi