De boomhut!

18 oktober 2019 - Damai Beach, Maleisië

Op naar de boomhut, wat keek ik hier ontzettend naar uit! Bij aankomst is het al meteen Fijn, we mogen onze spullen laten staan bij de receptie en onze spullen worden meegenomen en naar onze kamer gebracht (scheelt ons weer 1km sjouwen en alle trappen op). Intussen lopen wij alvast richting het restaurant om te lunchen. Onderweg komen we langs een speeltuintje, tot grote vreugde van de kids!

20191014_120312

En beter nog, daarna het strand. Sequoia is door het dolle heen en hoort of ziet niets meer om zich heen. Strand en zee, daar is ze het liefste. Wat we ook roepen, ze hoort niets meer en als een zeemeermin strijkt ze neer in het water. Met al haar kleding en zelfs de wandelschoenen nog aan! De gedachten dat ze dan dadelijk nat en vol zand mee moet gaan lunchen probeer ik maar los te laten 😅 haha. Vieze kinderen zijn blije kinderen!

20191014_130300

20191014_121331

Revan gooit zichzelf het liefste vol met modder op het strand:

P1170020

Na een heerlijke lunch met verse cocosnoot, goddelijke nasi lemak en roti chanai gaan we snel naar onze boomhut. WAUW! We hadden het geluk dat 1 van De 2 nieuwste boomhutten nog beschikbaar was. Prachtige badkamer met regendouche, fijne bedden, koelkast, airco, mooi balkon en uiteraard een prachtige locatie. In de jungle en uitzicht op het strand. Hier zie je de boomhut tussen de bomen uit piepen, de foto vanuit zee genomen:

P1170007

Ook de perfecte locatie om vogels te spotten:

DSC00102_1

Echt, WAUW!! Snel kleden we ons om voor waterpret. Robert gaan snorkelen en ik ga met de kids naar de junglepool. Echt, die jungle pool. Wat een paradijs. Een prachtig zwemwater midden in de jungle, met water rechtstreeks uit de bergen vanuit een rivier. Het water is hierdoor wel wat fris, maar dat is met deze temperaturen niet zo erg! Genieten dit! Tot sequoia opeens zegt:"mama, wie komt daar aan? Wie zie ik daar bewegen?" Een slang! De Dendrelapis pictus om precies te zijn. Allemaal leuk en aardig, tot hij begint te drinken. Ohhhh shit, komt hij nu ook in het water? Nee hij neemt enkel een slokje. Ohhh wacht, hij komt er toch wel in! Ohnee, nog een slokje. Maar, zouden ze er weleens in gaan? Wat zit hier nog meer? Uhm, kom schatjes, we gaan naar het Strand!😅

IMG_20191016_230549_129

DSC00151_1

IMG_20191016_230549_131

we lopen naar het tweede strand wat gelegen is binnen dit nationale park. Een prachtig Strand, wel heel klein en knus. Mooi uitzicht met de rotsen en heel warm zeewater. Heerlijk! Zwemmen, zandkastelen bouwen, schelpen zoeken we genieten met volle teugen.

Hongerig gaan we naar het restaurant. En wat blijkt, diner en avondeten zit inbegrepen! En omdat het rustig is, mogen we dat tijdens ons verblijf a la carte doen. Het eten hier is echt ontzettend lekker!

20191016_135725

De volgende dag worden we wakker met flinke regen. Al sinds de nacht hebben we last van flinke tropische regen. Heel veel regen. En de vooruitzichten zijn om te janken, het vooruitzicht de komende 14 dagen is regen en onweer. Ik weet dat we zijn gegaan in het regenseizoen, maar daar werd ik toch wel even verdrietig van. Precies als we op deze prachtige plek aan het strand zitten! We besluiten daarom maar te gaan wandelen. Een trail die te doen is met kinderen en 90 minuten duurt voor een round trip. Volgens de receptioniste dan. Vol goede moet beginnen we, met regenponchos aan. Voor Revan en mij heb ik er 1 laten maken zodat we al dragen samen in de poncho kunnen. Ik trek hem aan en krijg al meteen spijt. Ook Sequoia begint na 2 minuten te mopperen. Ook Revan wordt boos. En na 5 minuten trekken we allemaal die vieze plastic zweetdingen weer uit. Leuk bedacht, zo'n regenponcho voor de stortregen. Maar plastic met 30/35 graden en 90% luchtvochtigheid daar wordt niemand gelukkig van. We vervolgens onze weg en al vrij snel zakt de moed ons in de schoenen. Alleen maar omhoog klimmen over boomwortels en gladde rotsen. Niet bepaald makkelijk, zeker niet met kinderen (dragen of lopend). Ondanks we al snel vermoeid raken genieten we van de geluiden om ons heen en alle mooie paddestoelen. Sequoia is onze gids en wijst ze allemaal aan.

20191015_110117

20191015_110020

20191015_105448

Gelukkig is het inmiddels bijna droog! Maar dan....Een touwbrug. Waar we moeten balanceren over 1 dun touw en onze voeten op kleine knooppunten kunnen zetten en ons moeten vast houden aan touwen aan de zijkant. Doodeng vind ik het! Hoe in hemels naam hadden ze bedacht dat jonge kinderen hier overheen kunnen? Die kunnen de touwen niet eens bij! Gelukkig maar dat we ze in de draagdoek hebben, want je hebt echt beide handen nodig.

20191015_115829

20191015_112502

We vervolgens de pittige route en komen aan bij een boomstam. Zo enorm groot en in de weg, dat eroverheen klimmen geen optie is. Dan blijft er 1 optie over, eronderdoor. Op onze buik, met kind in de doek, schuiven we eronderdoor. Naast ons kijken we de diepte in. Echt heel geschikt voor kinderen dit 👌.

Na deze obstakels horen we eindelijk de waterval, waar we naar opweg waren, die op de helft zit. Maar wat blijkt, deze weg is echt te gevaarlijk om verder te lopen. We moeten een gevaarlijke rivierbedding over en daarna een hele steile rotswand omhoog. Echt, hoe hebben ze ons dit laten doen met kinderen?? We zijn inmiddels ook al 90 minuten onderweg, dus blijkbaar wordt deze route normaal gerend ofzo.

20191015_120516

We draaien om. En hebben dus die hele weg weer terug. De boomstam, de touwbrug en afdalen op gladde rotsen. Wat was ik blij dat we na 3 pittige uren weer terug waren! Wat een avontuur. Tijd voor een goed borden eten en Strand!!!

DSC00163

DSC00127_1

DSC00128_1

DSC00164

Dan is de laatste dag op dit paradijs alweer aangebroken. Echt een paradijs. Echt 1 van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Vandaag gaan we weer vollop genieten van de jungle pool en het strand. Dat doen de kinderen toch het liefste en als de kinderen genieten, dan wij Ook! Wel vandaag iets avontuurlijker, want ik wil graag gaan kayakken! In eerste instantie Alleen, maar ach, waarom zou ik sequoia niet meenemen? Bij het haken van de kayak blijkt dat we er ook met zijn 4en in kunnen. Dus we stappen met zijn allen in en gaan de zee op. Helaas zonder onderwatercamera, want die lijkt het begeven te hebben 😭. Helaas vind Revan het niet zo Leuk in de kayak, wellicht was hij al te moe. Dus na 1 rondje besluit Robert met Revan uit te stappen. Sequoia heeft nog lang geen genoeg dus we stappen over in een 1 persoonse en peddelen de zee weer op. Sequoia wordt er heerlijk rustig van. En wanneer we uiteindelijk omdraaien wordt ze helemaal enthousiast en roept vol verwondering: kijk mama, het andere Strand! We zijn op de andere vakantie! Heerlijk kind.

IMG_20191016_190555_392

DSC00155_1

Nog even dijken graven, schelpen en krabbetjes zoeken, zwemmen en dan zit het er alweer op. Een laatste heerlijk maal en een laatste nacht in deze boomhut.

DSC00165

DSC00170

20191017_095602

20191017_095619

Voor wie naar Borneo gaan in de toekomst: Permai rainforest resort in the place to be!!!

20191017_092715

1. Oxana:
    19 oktober 2019
    Wauw ik vond het al mooi!! Echt super gaaf zeg!!
    Wel een beetje jammer van jullie spannende expeditie 😅. Alhoewel je wel een enorme ervaring rijker bent (zoals bijna elke dag daar op Maleisië kan ik mij zo voorstellen door de verhalen en foto's 😍)!