De tas van Marry Poppins

29 september 2019 - Schijndel, Nederland

Nog 5 nachtjes slapen en dan is het zover. 5 weken Borneo met z'n alle!

Op reis gaan met kinderen dat vergt toch wat wat meer voorbereiding merk ik. Zo ook met het inpakken. Al weken ben ik alle spullen zal het verzamelen. En afgelopen week ben ik al begonnen met het inpakken. Dat valt nog niet mee. Tenminste, als je net zoals ons het zo min kogelijk bagage wil reizen. Het doel: 1 backpack en 1 handbagage. Plus 2 Deryan tentjes (ideaal! Kindjes hebben zo altijd en overal hun eigen veilige bedje en ook nog eens muggenvrij!) Reizen met zo min mogelijk bagage lijkt me heerlijk, we hebben immers onze handen...rug🙃... al vol met kinderen.

Na de eerste poging van het inpakken had ik alles van het lijstje in onze 80+20L backpack gekregen. Niet van harte toch, er kon nog geen speldenknopje meer bij. Met een gewicht van ruim 20KG. Dat moet toch beter kunnen? De volgende dag besluit ik nog een poging te doen. Hup alles er weer uit. Nog even alle setjes kleding natellen. Oeps, 9 a 10 setjes per persoon. Plus wat we aan hebben in het vliegtuig. Dat is toch wel een beetje too much, we kunnen immers wassen of laten wassen. Ik weet het uiteindelijk terug te brengen naar 4 setjes pp (plus wat we in het vliegtuig aanhebben). Waterschoentjes? Hup, eruit. Overbodig. Het water in kan prima met hun outdoor sandaaltjes. Nu is er inmiddels zoveel ruimte vrij, dat ik een Deryan tentje bij in kan passen! Daarna komt hij wel weer prop vol, maar dat scheelt toch weer zo'n onhandig tentje sjouwen! De backpack weegt nu 18.3KG. Ter vergelijking: de laatste keer dat ik alleen naar Borneo ging woon mijn backpack 17KG😅

Nu dan de handbagage. We hebben gekozen voor een trolley, dat leek ons handiger dan een rugzak op je buik en er kan meer in. De camera's, tablet, luiers, billendoekjes, knuffeltjes, snacks, een boek, reisbedje, kussentje, extra setje kleding etc. Alles bij elkaar toch iets meer dan gedacht. En hoe ik ook probeer, het past echt niet. Dus hulp ingeschakeld van Robert, die heeft een veel beter ruimtelijk inzicht. Maar helaas, ook samen krijgen we het niet voor elkaar. Het kon heel simpel worden opgelost: de rugzakjes met spullen voor de kindjes aan de trolley hangen in plaats van in de trolley vervoeren! En het nekkussentje er ook om hangen.

Zondagavond, een week voor vertrek: alles ingepakt! In 1 backpack! En een beetje handbagage. Mijn doel bereikt 😃💪

Alles ingepakt en klaar voor vertrek!

1. Carinne:
    29 september 2019
    Leuk, ik geniet en ga zo mee op reis 😊
  2. Melissa:
    Leuk! 😃
  3. Lúthien:
    29 september 2019
    Ik ga je verslag volgen!
  4. Melissa:
    30 september 2019
    Gezellig dat je ons gaat volgen!
  5. Daisy:
    Gaaf! Ik volg je graag!
  6. Melissa:
    Leuk Daisy!
  7. Diny Troeyen #wereldknuffeloma:
    29 september 2019
    Bijzonder wat jullie gaan doen Melissa en Robert! En het pakken is al een reisverslag op zich😘
    Ik ga jullie graag volgen! Knuffel diny 🤗
  8. Melissa:
    Leuk Diny!
  9. Linda:
    Held!
    4 setjes pp, dat red ik nog niet in een week!!
  10. Melissa:
    30 september 2019
    Wij waarschijnlijk ook niet hoor 😉 dan maar wat extra vaak (laten) wassen. Hebben veel kleding bij die sneldrogend (en lichtgewicht!) is. Voor de mannen wel extra shirtjes bij ter verschoning!